Vineri seara dupa serviciu, fac jonctiune cu Zmeu pentru a preda cheia de la Opel, pentru Adi si decidem sa rulam fin prin Bucuresti pana la Victoriei la Metrou. (Decizie proasta, dupa cum s-a dovedit ulterior, pentru ca metroul functiona mai mult nu)
Mergand in coloana, dincolo de ambreiajul care si el functiona ca si metroul (adica mai mult nu) s-a sesizat niste cloncanituri si clinchete la pornirea de pe loc. Ma gandesc, sa fie de la cardanu fata, sa fie de la o planetara, ca se auzeau cam de aproape, sa am MRLurile cuplate, eh ce-o fi o fi (ca Scufita Rosie) si da-i mai departe.
Alimentez cu solearca, rovigneta, dau bice mai departe, dupa Otopeni inainte de Balotesti, maxim de aglomerat, ora de varf, blocaj, coloana, bara la bara, 2 metri se mergea vro 5 se statea. Aflu de la un coleg tirist ca e accident grav in fata si e full shosaua, prin urmare si asa deci ca sa nu ma enervez prea tare cu ambreiajul meu, trag pe drepta, las scaunu pe spate si ma relaxez. Stand si contempland la nemurirea sufletului, ce-ar fi sa ma arunc pe burta si sa studiez dedesubturile problemei. Se constateaza una bucata cruce cardanica foarte crapata, care abia mai statea, pe cardanu spate. Fiind cu dotare (adica trei chei de 17 dintre care una s-a rupt), planetare, cruci si capete de planetare, am schimbat direct din suruburi si culisanta (bucata mica). Probleme majore cu o piulita, nu se desfacea, dar intrun moment de inspiratie divina (adica mi-a zis George telepatic) am dat cu lichid de frana pe el, si l-am prostit.
Mai departe soseaua libera, am rulat fin. La o bucata de drum, se stinge bordu' si era pitch black in masina. (nu joe black). Zic asta e, faruri aveam, da-i mai departe si mai verificam din cand in cand cu lanterna pe bord daca toate acele sta in pozitii corespunzatoare care trebuie. Ulterior am realizat ca asta era foarte legat si de faptu ca multi imi tot faceau flashuri din spate, si nu intelegeam de ce.
Cauzalistica era ca facand un scurt pe undeva, picase si iluminarea din bord, cat si triplele spate. Ceea ce nu au intarziat sa se sesizeze un echipaj de politie de pe langa Rasnov, care m-au urmarit cu girosirenele ca sa ma opreasca. Opresc, buna seara, etc, nu va merg becurile pe spate, actele dumneavoastra. Incep sa scot acte, cam toate natiile posibile de acte (ulterior am intrebat daca s-a inventat vreun act posibil, pe care sa nu-l am).
Doar ca, stupoare stupoare, bat ei numaru masinii pe un PDA, si ca sa vezi, masina e radiata, dosar penal. Zic nu domle nu e radiata. Face ba da ca nu-mi apare in baza. Zic da, stiu ca nu apare in baza, dar asta e o problema ca aia din Timisoara nu au operat toata baza, dar masina e inmatriculata, ca am fost la Pipera si am avut aceeasi problema, si au studiat, si au zis ca e bine asa, si ca pot circula, si am tot ce se poate avea posibil, si ITP la RAR, si RCA si rovigneta, si certificat de autenticitate de la RAR, si cartea, si talonu, si permis si de toate.
Verifica ei toate seriile intre ele de pe toate actele, si de pe masina, le arat seria, se uita, da e buna. Stau ei stau (erau vro 4 baieti), dar le dadea cu virgula, cum se poate sa am atatea acte, si totusi sa nu le apara in baza. Astfel incat cheama un echipaj de la rutiera sa-i elucideze.
Apare echipaju de la rutiera, asculta povestea, si zice unul din ei, nu ca e bine, e ok asa, ca merge. Astia primii nu foarte convinsi. Altul povesteste, pai stai sa vezi ce am patit eu, cu omu in fata, cu buletinu si permisul lui, il cautam in baza prin statie la sectie si nu figura... si aveam omu si actele in fata mea... S-a rezolvat problema asta, la care al doilea coleg de pe echipaju de rutiera, foarte speriat se uita la numaru fata si face
CE E ASTA. zic numaru'. Nu nu e bun, e ATIPIC nu e original. De unde il aveti, ce s-a intamplat, etc. Dati-l jos, si dati talonul, se confisca numerele, talonu masina ramane aici, pe platforma.
Stau putin bulversat, intreb, domnule da' colegu dumneavoastra de ce s-a suparat asa de tare, altii care merg cu un carton vopsit ce au? Tre sa-i fac actele si scot alte numere, doar nu aveam sa ma duc pana la timisoara ca sa am numar o saptamana, etc etc... Domnule, imi raspunde, colegul meu nu e suparat, doar isi face datoria.
Telefoane peste telefoane, pana la urma s-a rezolvat problema pe cale amiabila, si am purces mai departe. Baietii la hotel ma asteptau cu bautura pe masa, si au avut motiv de distractie cu mine - eram si negru din cap pana in picioare de la schimbatul crucii, si eram si cu numerele "ATIPICE". Seara a ramas cu denumirea asta de ATIPICA, am baut pana pe la 2-3 cand au sosit colegii din Iasi, si apoi ne-am cazat la culcare.
|